معرفی و تاریخچه برند دیور

برند دیور توسط کریستین دیور Christian Dior  در سال ۱۹۴۶ در پاریس فرانسه بنیانگذاری شد، هرچند که شرکت دیور سال ۱۹۴۷  را به عنوان سال آغاز به فعالیت خود در نظر می‌گیرد.

 

کریستین دیور با آنکه در رشته‌ی علوم سیاسی تحصیل کرده بود و در حین جنگ جهانی دوم مشغول خدمت‌رسانی به ارتش بود، علاقه‌ی خاصی به هنر و طراحی داشت که منجر به تاسیس دیور پس از جنگ جهانی شد. کریستین دیور توانست چهره جدیدی را به پاریس جنگ زده بدهد و دوباره این شهر را به مرکز مد جهان تبدیل کند.

 

این برند لوکس فرانسوی کار خود را با تولید و طراحی لباس‌های زنانه آغاز کرد. اولین عطر این برند در سال ۱۹۴۷ با نام میس دیور تولید شد. این عطر در واقع به منظور یاد بود خواهر کریستین دیور، کاترین دیور طراحی شده بود.

 

در سال ۱۹۴۹ اولین بوتیک دیور در نیویورک تاسیس شد. در آن زمان حدود ۵% از درآمد صادراتی کشور فرانسه ناشی از محصولات دیور بود.

 

پس از مرگ کریستین دیور در سال۱۹۵۷ به علت حمله قبلی، این برند با مشکلات و بی نظمی های بسیاری روبرو شد و حتی مدیر عامل شرکت قصد توقف فعالیت دیور در خارج از مرزها را داشت که با مخالفت بقیه روبرو شد. پس از مدتی ایو سن لورن که در آن دوران تنها ۲۱ سال داشت به عنوان مدیر هنری در دیور شروع به فعالیت کرد و توانست باعث رشد این برند شود.

 دیور در سال ۲۰۱۹ درآمدی بیش از ۵۰ میلیارد دلار داشته است و در حال حاضر با حضور فعال و گسترده در بازار جهانی یکی از موفق‌ترین و شناخته شده‌ترین برندهای دنیاست.

این نوشته در blog ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *